Fundacja Malta partnerem kampanii społecznej „Wszystko gra?” z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją

23/02/2023

23 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją. Wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców i odbiorczyń, dlatego jako Fundacja Malta przyłączamy się do kampanii społecznej „Wszystko gra?”. Celem akcji jest zachęcenie do udziału w wydarzeniach kulturalnych i zwrócenie uwagi na ich uzdrawiającą moc wobec pogarszającego się stanu psychicznego naszego społeczeństwa.

Informacje na temat pogarszającej się kondycji psychicznej są niepokojące. Dane prezentowane przez ZUS, podczas październikowej konferencji Europejskie Forum Nowych Idei pokazują, że wzrost absencji wynikających ze złej kondycji psychicznej przyrasta w ostatnich trzech latach o 25% rocznie. Można porównać to do pandemii, w tym przypadku, chorób psychicznych.

Kampania „Wszystko gra?” ma charakter ogólnopolski. Jej inicjatorami są: STUDIO teatrgaleria, Fundacja Off School, Fundacja Można Zwariować i Nowe Motywacje. Akcji patronują: e-teatr.pl, magazyn PISMO i Rzeczpospolita.

Dołącz do kampanii! Co możesz zrobić?

Udostępnij informacje o kampanii.

Jeśli jesteś osobą twórczą – zostań osobą ambasadorską projektu, wypełniając krótki formularz.

Jeśli reprezentujesz instytucję kultury – zostań instytucją partnerską, wypełniając krótki formularz.

Do tej pory do kampanii dołączyli: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Galeria Labirynt w Lublinie, Komuna Warszawa, Muzeum Karykatury, Muzeum Warszawy, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Nowy Teatr, Teatr Dramatyczny, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,  Teatr Współczesny w Szczecinie, TR Warszawa, Warszawskie Obserwatorium Kultury, Zamek Królewski w Warszawie.

Kolejnym krokiem w kampanii będzie włączanie instytucji biznesowych w aktywne wspieranie sztuki. Więcej informacji na temat kampanii społecznej znajduje się na stronie: www.wszystkogra.com oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #wszystkogra.