Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

21 - 30/06/2019

Magda Szpecht, fot. Anna Tomczyńska
GaleriaMagda Szpecht, fot. Anna Tomczyńska
  • Dwie kobiety, artystki przyglądają się zagmatwanemu związkowi głosu, ruchu i płci z polityką w najszerszym jej rozumieniu. Jak głęboko zakorzenione są w kulturze Zachodu mechanizmy dyskryminujące kobiety i odmawiające im poważnego traktowania? Jak na nowo zdefiniować pojęcia władzy i przywództwa? Jak zrobić to za pomocą współczesnych praktyk choreograficznych? W wykładzie performatywnym, tańcu, teatrze reżyserka i choreografka łączą dwie perspektywy – osobistą i historyczną.

    Spektakl jest produkcją Malta Festival Poznań.

  • Magda Szpecht – urodzona w 1990 roku w Jeleniej Górze artystka teatralna, autorka instalacji i spektakli. Absolwentka Wydziału Reżyserii na PWST w Krakowie a wcześniej Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Reżyserka spektaklu „dolphin_who_loved_me” – zwycięzcy Nagrody Jury na 100° Berlin Festival, prezentowanego m.in. w Marsylii, Hanowerze, Warszawie czy Bukareszcie. Zrealizowała spektakle takie jak „Możliwość wyspy” (TR Warszawa, 2015), „Ostatnie Zwierzęta” (Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, 2017), „Schubert. Romantyczna Kompozycja na 12 wykonawców i Kwartet Smyczkowy” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, 2016) – przedstawienie nagrodzone w XXII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej oraz na 10. Międzynarodowym Festiwalu Boska Komedia (nagroda dla najlepszego młodego reżysera). Przestawienie „In Dreams Begin Responsibilities (Zobowiązania rozpoczynają się w snach)” z Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie zdobyło główną nagrodę na VIII Koszalińskich Konfrontacjach Teatralnych Młodych M- Teatr. W Teatrze im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie wyreżyserowała spektakl „HMLT/ Hamlet” (2018), opowiadający o eksperymentach łączących literaturę i sztuczną inteligencję. Obecnie przygotowuje spektakl „Always coming home” inspirowany prozą Ursuli Le Guin, premiera miała miejsce w Japonii na Festival/ Tokyo 2019 a następnie w TR Warszawa.