Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij
Galeria
  • Sara Alavi, irańska artystka wizualna, zaprasza na dwudniowe warsztaty ze storytellingu, czyli sposobów opracowywania i przedstawiania opowieści, związanych z historią jeziora Rusałka. Warsztaty są częścią jej projektu artystycznego pt. “Rusalka’s Tales”, który został wyłoniony w ramach otwartego naboru do programu Generatora Malta “Woda jest tobą”.

    Celem warsztatów będzie próba odtworzenia i wyobrażenia sobie życia osób, które w latach 1941-1942 roku zostały zmuszone przez nazistów do budowy jeziora Rusałka. Będziemy pracować nad historiami więźniów obozu pracy przymusowej, o których niewiele wiemy, a których codzienne życie zostało nagle zburzone. Na bazie pojedynczych ocalonych relacji, empatii oraz przy użyciu narzędzi fikcji literackiej spróbujemy stworzyć opowiadania o społecznej i osobistej pamięcią ludzi i miejsca.

    Napisane przez uczestników i uczestniczki opowiadania zostaną nagrane i będą stanowić warstwę dźwiękową rzeźby autorstwa Sary Alavi. Instalację będzie można zobaczyć w ostatnim tygodniu sierpnia, na terenie Rusałki, w ramach Malta Festival Poznań.

    Warsztaty są przeznaczone dla osób, które lubią pracować ze słowem i chcą rozwijać swój warsztat pisarski. Będą tłumaczone na język polski.

    Czas trwania: 3h dziennie

  • Sara Alavi jest irańską artystką mieszkającą w Mediolanie. Studia malarskie rozpoczęła w Iranie. W 2006 r. przeniosła się do Rzymu, gdzie kontynuowała studia, tworząc projekty multimedialne na Uniwersytecie La Sapienza, który ukończyła z wyróżnieniem. Od 2011 r. mieszka i pracuje w Mediolanie, gdzie ukończyła studia II stopnia na Akademii Sztuk Pięknych Brera. Sara Alavi brała udział w wystawach grupowych oraz indywidualnych w Iranie, Włoszech i Niemczech. Jest laureatką włoskiej nagrody Terna. W swojej pracy badawczej skupia się na dwóch możliwych interpretacjach niepewności stanu ludzkiego