Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

21 - 30/06/2019

Benjamin Abras, fot. Tiziana Manfredi
GaleriaBenjamin Abras, fot. Tiziana Manfredi
  • Głos ustanawia naszą obecność jako podmiotów. Pośród fizyczności dotyku głosu jego światło tworzy obecność naszego ciała w obrębie innych ciał. Głos to jeden ze sposobów przeczuwania naszych relacji poetycznych w świecie. Korzystanie z głosu jako narzędzia odsłaniającego politykę naszych ciał to jedna ze ścieżek, którą podąża Benjamin Abras. Podczas warsztatów The Voice of the Voice in the Voice każdy z uczestników będzie miał możliwość uwolnienia ze swojego głosu energii, aby przywołać w otwartym ciele świadomość jego geopoetycznego i geopolitycznego terytorium. Zaproszenie jest skierowane do młodych i doświadczonych artystów, do studentów, nieartystów, muzyków amatorów i osób z niepełnosprawnościami – wszystkich, którzy chcą doświadczyć eksperymentalnego tworzenia współczesnego performansu. Warsztat służy odkrywaniu głosów jako posłańców społeczno-politycznej ciszy uciskającej nas we współczesnym świecie.
     

  • Urodzony w Belo Horizonte Benjamin Abras podąża wieloma ścieżkami. Jako tancerz, poeta, pisarz, malarz i performer oraz aktor teatralny i filmowy angażuje się w łączenie afrykańskiego dziedzictwa kulturowego ze sztuką współczesną i z projektami interdyscyplinarnymi. Działając w obrębie tradycji afrobrazylijskich, wprowadza wywodzące się z nich idee do swoich prac, które zachęcają do odróżnienia tego, co globalne, od tego, co lokalne, w kontekście życia człowieka. Benjamin Abras uczestniczył m.in. w 11. edycji biennale Dak’art (2014), festiwalu Sufi Sutra (2015 i 2016) i rezydencji Delfina Foundation Performance as Process (2015).

    Benjamin Abras jest brazylijskim aktorem, tancerzem, reżyserem i choreografem. Tworzy instalacje, pisze sztuki i eseje, śpiewa i komponuje, jednak głównym narzędziem jego działań artystycznych jest ruch i ciało. W swoich pracach łączy afrykańskie dziedzictwo kulturowe ze sztuką współczesną i z projektami interdyscyplinarnymi. Jego narzędziem pracy jest głos. Co może głos? Jak głos wpływa na widoczność ciała? Jak przyznać i przywrócić temu ciału sprawczość?