- Malta w ruchu
- Taniec
- Warsztaty
PORANKI BALETOWE
Daty wydarzenia
23.06 / poniedziałek, godz.09:00
24.06 / wtorek, godz.09:00
25.06 / środa, godz.09:00
26.06 / czwartek, godz.09:00
27.06 / piątek, godz.09:00

Daty wydarzenia
23.06 / poniedziałek, godz.09:00
24.06 / wtorek, godz.09:00
25.06 / środa, godz.09:00
26.06 / czwartek, godz.09:00
27.06 / piątek, godz.09:00
Miejsce wydarzenia
Czas trwania
1 godz.
Język
polski
Dostępność
Dostępność miejsca, w którym odbywa się wydarzenie -> Szkoła Baletowa
Bilety
wstęp wolny
Dodatkowe informacje
- Udział w warsztatach nie wymaga zapisów.
- Liczba miejsc jest jednak ograniczona, dlatego zachęcamy do wcześniejszego przybycia, aby mieć pewność udziału.
Wspólnie z Ogólnokształcącą Szkołą Baletową im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu zapraszamy publiczność Malta Festival do udziału w porannych warsztatach baletowych dla początkujących. To wyjątkowa okazja, by pod okiem doświadczonej kadry nauczycielskiej poznać podstawy techniki klasycznego tańca – formy, która choć uchodzi za niedostępną, już od pierwszego kontaktu wpływa na postawę ciała, dodaje pewności siebie i gracji, pozwalając poczuć się naprawdę wyjątkowo.
Zajęcia przeznaczone są dla młodzieży i dorosłych; poprowadzą je nauczyciele z poznańskiej baletówki w zabytkowej siedzibie szkoły przy ul. Gołębiej.
PORANKI BALETOWE
Realizacje uwzględniając warunki pogodowe od 23-26.06 w godzinach od 9.00-10.00 na dziedzińcu lub aula i 27.06 – Aula szkolna
Od poniedziałku do piątku po zajęciach proponujemy uczestnikom pokaz krótkich wstawek baletowych realizowanych przez uczniów OSB pod kierownictwem prof. K. Frąckowiak
23.06 – PROF. RYSZARD BARANOWSKI – TANIEC KLASYCZNY
24.06 -PROF. LESZEK REMBOWSKI – TANIEC DAWNY
25.06- PROF. ANDRZEJ ADAMCZAK – TANIEC WSPÓŁCZESNY
26.06 – PROF. KRYSTYNA FRĄCKOWIAK -TANIEC JAZZOWY
27.06 – PROF BEATA MACIOSZCZYK- TANIEC KLASYCZNY
Ryszard Baranowski – tancerz, pedagog i choreograf. Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Warszawie oraz pedagogikę baletu na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Uczeń wybitnych radzieckich pedagogów: Raissy Kuzniecowej, Giennadija Lediaha i Leonida Żdanowa. W latach 1976-1979 był solistą w Polskim Teatrze Tańca Conrada Drzewieckiego. Sezon artystyczny 1980-1981 spędził jako solista w Operze Wrocławskiej. W latach 1981-1985 był I solistą i pedagogiem Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Tańczył na niemal wszystkich ważniejszych scenach operowych Europy. Od 1985 roku z przerwami, przebywał we Włoszech, gdzie współpracował z wieloma szkołami baletowymi i teatrami jako pedagog, choreograf i tancerz. W 1996 roku wrócił do kraju i objął funkcję asystenta, pedagoga a później baletmistrza w Polskim Teatrze Tańca Ewy Wycichowskiej. W latach 1999-2004 był pedagogiem i choreografem w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W latach 2012-2014 był pedagogiem baletu i asystentem choreografa w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2005 roku jest nauczycielem w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Olgi Sławskiej -Lipczyńskiej w Poznaniu. Przygotował wielu uczniów do ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów baletowych m. in.: w Szczecinie, Gdańsku, Paryżu, Pekinie. Był członkiem zespołu ekspertów Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa realizujących projekt nowej podstawy programowej dla szkolnictwa baletowego w Polsce. Odznaczony Medalem 200-lecia Baletu Polskiego.
Ważniejsze role i spektakle: Mieczysław Karłowicz Odwieczne pieśni (Abel), Oskar Nedbal Kryminałki Nedbalki (Pudelek), Wojciech Kilar Krzesany, Karol Kurpiński Mars i Flora (Amor), Grażyna Bacewicz Z chłopa król (Pasterz), Fryderyk Chopin Fantaisie Impromptu, Stanisław Moniuszko Hrabina (Zefir), Jerry Bock Skrzypek na dachu, Boris Asafiew Fontanna Bachczysaraju (Wacław), Giuseppe Verdi Requiem (Lucyfer Książę Ciemności), Georges Bizet Carmen (Toreador, Zuniga), Piotr Czajkowski Dziadek do orzechów (Fred) i inne.
Choreografie: Johann II Strauss, Bal kadetów, Teatr Muzyczny w Poznaniu (2002), Lehar Franz, Kraina uśmiechu, Teatr Muzyczny w Poznaniu (2003), przekłady baletów klasycznych.
Leszek Rembowski – tancerz, choreograf, pedagog tańca, znawca technik i stylów polskich tańców narodowych oraz tańców dworskich; od 2002 r. kierownik artystyczny i choreograf wielokrotnie nagradzanego Zespołu Folklorystycznego „Wielkopolanie”, wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz dr Tomasz Nowak – muzykolog, adiunkt w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, gościnnie wykładający w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, wiceprezes Polskiego Forum Choreologicznego, sekretarz Sekcji Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich, ekspert Polskiej Sekcji Conseil International des Organisations de Festivals de Folklore et d’Art Traditionnels.
Andrzej Adamczak – tancerz, choreograf, I solista Polskiego Teatru Tańca-Baletu Poznańskiego. Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu i pedagogikę baletu na Wydziale Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej w Warszawie. Był solistą baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Teatru DNA przy Operze Szczecińskiej.
Pracę sceniczną rozpoczął w Teatrze Wielkim w Poznaniu, gdzie tańczył przede wszystkim w repertuarze klasycznym, neoklasycznym i charakterystycznym (Giselle, Szecherezada, Ognisty ptak, Popołudnie Fauna, Harnasie, Grek Zorba), ale wybrał taniec współczesny, w którym realizuje się jako wykonawca i choreograf.
Jeszcze w Teatrze Wielkim wziął także udział w spektaklach Ewy Wycichowskiej – Jezioro łabędzie (1995) oraz Pawła (obecnie: Mikołaja) Mikołajczyka – Dobranoc (1997). Z Mikołajczykiem kontynuował współpracę w ramach projektu Żegnaj, Polsko (2001) zrealizowanego w szczecińskiej Operze na Zamku. Była to premiera autorskiego teatru prowadzonego przez Mikołajczyka w Szczecinie pod nazwą „Teatr Tańca DNA – taniec zakodowany genetycznie”.
W 2001 roku związał się z Polskim Teatrem Tańca.. Obecnie tańczy w całym repertuarze Polskiego Teatru Tańca, m.in. w choreografiach Ewy Wycichowskiej, Ohada Naharina, Yossi Berga, Jacka Przybyłowicza, Istvana Yuhos-Putto i Thierry Vergera i Jo Strømgrena.
Zrealizował wiele spektakli dla Atelier Polskiego Teatru Tańca: m.in. JA-JO (2002), …szparagijem (2002), Wchodzę (2004), Scan (2006), Trzy siostry – Wyobrażenie (2009) i Polskiego Teatru Tańca: Chopin – Fresh Fruits (2010), Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach (Teatr Wielki w Łodzi we współpracy z Polskim Teatrem Tańca – 2011).
W listopadzie 2013 roku zrealizuje on spektakl pt. Volta do muzyki Iwo Borowczyka. Sztuka ta powstanie w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych ogłoszonego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Jako pedagog i choreograf współpracuje z Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Poznaniu. Jest również pedagogiem Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego, organizowanych przez PTT.
Dwukrotnie (2003 i 2005) otrzymał główną nagrodę za najlepszą choreografię współczesną na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. W. Wiesiołłowskiego w Gdańsku oraz nagrodę za najciekawszą choreografię na II Ogólnopolskim Konkursie Baletu Najmłodszych Tancerzy (2006).Jest laureatem Nagrody dla Młodych Twórców Miasta Poznania (2004) i Medalu Młodej Sztuki (2009).
Krystyna Frąckowiak, vice dyrektor ds artystycznych Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu, w ciągu 44 lat pracy, w tym 10 lat pracy artystycznej, 30 lat w zawodzie nauczyciela, zgromadziła znaczący dorobek zawodowy. W roku 1985 ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, na Wydziale Wychowania Muzycznego, w Sekcji Nauczycielskiej Tańca. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania w Oświacie w Wyższej Szkole Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie organizowane przez ODN w Poznaniu (2014 r.). W roku 2002 uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego.
Od 1 września 2007 r. pełni funkcję Kierownika Sekcji Przedmiotów Artystycznych w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu oraz pedagoga repertuaru scenicznego. Jednocześnie od 2013 r. jest wykładowcą techniki tańca w balecie akademickim, klasycznym i neoklasycznym na Wydziale Tańca Współczesnego w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Wykładała również teorię tańca ludowego i techniki tańca klasycznego na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki w Akademii Muzycznej w Poznaniu (lata 2006-2013).
Jako nauczyciel przedmiotów zawodowych – artystycznych zajmuje się różnymi stylami tańca klasycznego i technikami tańca współczesnego: modern, contemporary, jazzowego; interpretacji muzyczno-ruchowych. Uczyła się amerykańskiej techniki Marthy Graham, jednej z najważniejszych technik we wszystkich profesjonalnych szkołach baletowych w świecie. Na tej podstawie stworzyła swój autorski styl tańca oparty na 34-letnim doświadczeniu zawodowym (10 lat w Teatrze Wielkim oraz roczny pobyt w Olsztynie, gdzie była tancerką solową, kierownikiem artystycznym i choreografem w Teatrze Tańca Nowego). Jej pedagogiem tańca współczesnego był Conrad Drzewiecki – prekursor tańca współczesnego w Polsce i twórca Polskiego Teatru Tańca – Balet Poznański.
Przez 10 lat uczestniczyła w Międzynarodowych Konferencjach Tańca Współczesnego i Sztuki Tańca w Bytomiu, organizowanych przez Śląski Teatr Tańca. Od 20 lat prowadzi warsztaty tańca jazzowego na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego „Dancing Poznań”, organizowanych przez Polski Teatr Tańca. Jest prekursorem tańca jazzowego w Poznańskiej Szkole Baletowej i jako jedna z pierwszych w kraju wprowadziła ten przedmiot w 1985 r.
Odbyła szereg zagranicznych staży i kursów:
- Stage de Dance w Institut International De Dance Janine Stanlowa – Paryż, 2001,
- Stage de Dance Classique – Jazz organizowany przez Le Groupe Internationale des 8 – Perpignan (Francja), 2000,
- Stage w Centre De Danse Classique et Modern – Jazz – Mons (Belgia), 1993,
- Dance of The World – Gdańsk, 1991, Warszawa, 1996,
- kurs kwalifikacyjny z repertuaru i techniki Jose Limona, organizowany przez Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie przy współpracy z Ambasadą Stanów Zjednoczonych i Centrum Edukacji Artystycznych (2009),
- kursy techniki modern M. Graham, P. Taylora, M. Cunningham, W. Forsythe’a (1993
- -2012),
- Oświatowa Kadra Kierownicza – podyplomowy kurs kwalifikacyjny (13.02.201316.09.2013) – ODN Poznań.
Otrzymała stypendia: Ambasady Amerykańskiej w Polsce (1998), Stypendium Artystyczne Ministerstwa Kultury i Sztuki (1989).
Współtworzyła projekt obchodów dla wszystkich szkół baletowych w Polsce „CHOPINIANA” z okazji 200-lecia urodzin F. Chopina oraz Jubileuszu 60-lecia Poznańskiej Szkoły Baletowej pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Nawiązała współpracę z wieloma instytucjami w kraju i za granicą, w tym m.in. z: Konserwatorium Muzyki i Tańca w Lyonie, Grupą tańca współczesnego „Tumulus” z Paryża, Miejską Szkołą Tańca w Peronne. We współpracy z Instytutem Polskim w Tel Awiwie zrealizowała wymianę uczniów obu szkół: Ironi Alef i OSB Poznań. Projekt ten był wymianą artystyczno-zawodową oraz zaowocował nawiązaniem przyjaźni między uczniami obu krajów. Zwieńczeniem jego był wspólny występ przed Panią Prezydentową Anną Komorowską w Tel Awiwie.
Przygotowuje uczniów do konkursów i występów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym oraz do ról pierwszoplanowych, tańczonych przez nich w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
W latach 1993-2015 zrealizowała dla uczniów ponad 250 choreografii solowych, duetów i zbiorowych, prezentując je podczas konkursów tańca, koncertów dyplomowych i środowiskowych. W wyniku jej pracy pedagogicznej wielu wybitnych absolwentów OSB kontynuuje kariery artystyczne na scenach krajowych i zagranicznych.
Przygotowuje uczniów OSB do udziału w Konkursach międzynarodowych i krajowych, gdzie zdobywają laury, m.in.: w Konkursie Tańca Współczesnego w Biarritz w 2004 r. oraz w Konkursie Tańca – EUROWIZJA 2013.
Sukcesy przyszły również w krajowych konkursach: w Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. W. Wiesiołłowskiego, w Gdańsku; w Ogólnopolskim Konkursie Tańca dla Najmłodszych Tancerzy w Gdańsku, Łodzi. Uczniowie Pani Krystyny Frąckowiak zdobywali też stypendia Prezesa Rady Ministrów.
Pełni funkcje doradcze i eksperckie w systemie oświaty, systemie pomocy społecznej oraz postępowaniach w sprawach nieletnich jako konsultant, egzaminator, członek zespołów doradczych i komisji przygotowujących programy artystyczne.
Opracowała własne autorskie lekcje konkursowe z techniki tańca współczesnego cieszące się uznaniem innych nauczycieli w Polsce. Jest ekspertem i współtwórcą nowych podstaw programowych z tańca współczesnego i z zajęć tanecznych.
Posiada uznany dorobek zawodowy; jest laureatką wielu wyróżnień i nagród, w tym odznaki honorowej „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, nadanej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego oraz nagród indywidualnych I stopnia „za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce” przyznawanych przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w latach 2001, 2005, 2008.
Krystyna Frąckowiak jest pedagogiem z powołania, z pasją i wysokim zaangażowaniem; w pracy pedagogicznej harmonijnie łączy kształcenie z przeżywaniem wartości i działaniem zmieniającym rzeczywistość, optymistycznie patrzy w przyszłość i tym optymizmem zaraża swoich wychowanków – artystów krajowych i zagranicznych scen, baletu i zespołów tanecznych.
Beata Macioszczyk to doświadczona pedagog tańca klasycznego, która przez lata pracy scenicznej i dydaktycznej wypracowała wyjątkowe podejście do nauczania dzieci i młodzieży. Jej warsztaty to połączenie solidnych podstaw techniki baletowej z atmosferą sprzyjającą rozwojowi, skupieniu i radości z ruchu.
Dzięki umiejętności budowania relacji z młodymi tancerzami, Beata potrafi nie tylko przekazywać wiedzę, ale też inspirować, motywować i wspierać uczestników na każdym etapie nauki. Zajęcia prowadzone są z dużą wrażliwością i profesjonalizmem, w tempie dostosowanym do możliwości grupy.
Warsztaty są idealne dla tych, którzy chcą poznać technikę, rozwijać muzykalność, poczucie przestrzeni i piękno ruchu w klasycznej formie.
Udostępnij informację o wydarzeniu