• Scena międzynarodowa
  • Teatr
  • Taniec
  • Performans

ŚWIĘTO WIOSNY

Dewey Dell

Daty wydarzenia

21.06 / sobota, godz.18:00

22.06 / niedziela, godz.16:00

Daty wydarzenia

21.06 / sobota, godz.18:00

22.06 / niedziela, godz.16:00

Miejsce wydarzenia

Aula Artis

Czas trwania

50 min.

Aplikacja mobilna

Pobierz aplikację mobilną i bądź z nami na bieżąco.

Język

brak słów

Dostępność

  • Spektakl z audiodekrypcją w języku polskim w dniu 22.06 o godz. 16.00. Przy zakupie biletów prosimy o pobranie dodatkowego biletu AD gwarantującego rezerwację słuchawek do audiodeskrypcji
  • Pokój wyciszenia
  • Możliwość zakupu biletu OzN uprawniającego do wstępu na wydarzenie wraz z osobą towarzyszącą

Dostępność miejsca, w którym odbywa się wydarzenie -> Aula Artis

Bilety

Bilety w sprzedaży.

Ceny biletów: 70/80/90 zł
ulgowe: 60/70/80 zł

Kup bilet

Pierwszy polski pokaz włoskiej grupy Dewey Dell, która zdobywając kolejne światowe sceny połączeniem strategii tańca i teatru wizualnego – oczarowuje swoją ilustracyjną, wypracowaną estetyką i zapraszającą szerokie widownie energią. 

Udzielająca się widowni energia Dewey Dell pozwala grupie na nowo zinterpretować jedno z najchętniej adaptowanych dzieł w historii tańca. –  Lyndsey Winship, The Guardian 

‚‚Święto Wiosny” w interpretacji Dewey Dell to wizualna uczta o cykliczności życia i śmierci. Wciągający energią i formą spektakl zaprasza do ponownej eksploracji kanonicznego dzieła Strawińskiego, zestawiając muzykę rewolucyjnego dla historii baletu dzieła z współczesnymi technikami tańca współczesnego i popularnego z precyzyjną wizualną dramaturgią. Zgodnie z intencją Niżyńskiego wyrażoną w liście do kompozytora przed legendarną premierą, włoskie ‚‚Święto Wiosny” jest “czymś nowym, pięknym i całkowicie odmiennym.

W każdej metamorfozie i głębokiej przemianie ludzkiej egzystencji śmierć zawsze stoi u boku życia, pojawiając się w jego ramach jako rytuał przejścia lub wewnętrzna rewolucja. W świecie zwierząt oraz roślin współistnienie życia i śmierci staje się jeszcze bardziej dosłowne: śmierć często jest częścią procesu zapłodnienia, a życie roi się na rozkładających się szczątkach. Wśród owadów, nasion i pleśni śmierć jest przyjazną obecnością, zaproszeniem do życia. Cykliczna regeneracja pór roku i żyzności gleby nie jest linearną podróżą, lecz chaotycznym, nieprzewidywalnym pęknięciem, w którym wszystkie elementy splatają się ze sobą. Wiosna to czas wielkiego poruszenia – a trwoga istnienia na zawsze stapia się z gwiezdną ekstazą bycia.

Zespół Dewey Dell tworzą siostry Teodora o Agata Castellucci, dramaturg i reżyser świateł Vito Matera i kompozytor Demetrio Castellucci (zbieżność nazwisk nieprzypadkowa). Za obłędne kostiumy, których ruch i dynamika będzie kontrapunktem dla muzealnego pietyzmu ‚‚Embodying Pasolni” odpowiada Guoda Jaruševičiūtė. 

Muzyka oryginalna: Igor Strawiński
Koncepcja, reżyseria Dewey Dell: Agata Castellucci, Teodora Castellucci, Vito Matera
Występują: Agata Castellucci, Teodora Castellucci, Alberto “Mix” Galluzzi, NastyDen, Francesca Siracusa
Choreografia: Teodora Castellucci
Asystentura choreograficzna, produkcja: Agata Castellucci
Dramaturgia, reżyseria światła i scenografia: Vito Matera
Wykonanie muzyczne: MusicAeterna, dyrygent Teodor Currentzis (nagranie – 2013)
Dźwięki: Demetrio Castellucci
Projekt kostiumów: Dewey Dell, Guoda Jaruseviciute
Realizacja kostiumów i rekwizytów: Carmen Castellucci, Vito Matera, Plastikart Studio
Realizacja scenografii: Laboratorio scenografia PesaroLidia Trecento
Dokumentacja wideo: Eva Castellucci, John Nguyen
Produkcja: Dewey Dell

Koprodukcja: progetto RING (Festival Aperto – Fondazione I Teatri Reggio Emilia, Bolzano Danza – Fondazione Haydn, FOG Triennale Milano Performing Arts, Torinodanza Festival, Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale), Macalester College / Theatre and Dance Department, BIT Teatergarasjen

Partner stowarzyszony: Lavanderia a Vapore – Fondazione Piemonte dal Vivo, przy wsparciu Regionu Emilia-Romania i Societas, Teatro Comandini we współpracy z ATER Fondazione oraz Włoskim Instytutem Kultury w Warszawie

Podziękowania: Paolo Barbero, Andrea “Duna” Scardovi

Spektakl zawiera dodatkowo wyrażony w postaci pejzażu dźwiękowego prolog i epilog, które Demetrio Castellucci stworzył specjalnie na potrzeby tej choreografii.

Nagroda Danza&Danza dla najlepszej włoskiej produkcji tanecznej w 2023 roku.

Udostępnij informację o wydarzeniu