Regulamin Systemu Nextbike Events
Regulamin
Systemu Nextbike Events zwanego również Nextbike Events
Obowiązuje od 20.06.2025
- Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Systemu Nextbike Events (dalej: Nextbike Events), uruchomionego i działającego na obszarze miejscowości wymienionych w Aplikacji Mobilnej.
- Regulamin Nextbike Events wraz z Polityką prywatności udostępniony jest nieodpłatnie na Stronie internetowej https://nextbike.pl/ w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią, jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie. Dokumenty te można otrzymać w biurze Nextbike Polska S.A., z siedzibą w Warszawie, będącej Operatorem Nextbike Events.
- Kontakt:
Nextbike Polska S.A.
ul. Przasnyska 6b
01 – 756 Warszawa
e-mail: events@nextbike.pl
tel.: +48 61 635 01 11
- Systemy Nextbike są kompatybilne tj. założenie Konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, chyba że Regulamin danego systemu stanowi inaczej. Aktualny wykaz miast, w których funkcjonują systemy Nextbike znajduje się pod adresem https://nextbike.pl
- Definicje
- Aplikacja Mobilna –aplikacja mobilna umożliwiająca korzystanie z Nextbike Events. Korzystanie z Aplikacji Mobilnej jest możliwe na urządzaniach typu smartfon z odpowiednim, aktualnym systemem Android lub IOS, które umożliwiają pobranie Aplikacji Mobilnej ze sklepu internetowego. Aplikacja jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepach Google Play oraz Apple AppStore, a warunkiem pobrania jej, jak i korzystania z niej, jest stały dostęp do Internetu oraz zarejestrowanie Konta Klienta w Systemie Nextbike Events.
- Blokada Konta – środek prewencyjny, polegający na uniemożliwieniu korzystania z Nextbike Events, z którego może skorzystać Operator w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności naruszenia stanowiącego szkodę elementów systemu Nextbike Events.
- Biuro Obsługi Klienta Nextbike Events/BOK Nextbike Events – uruchomiona przez Operatora usługa zapewniająca kontakt z Operatorem poprzez:
- infolinię dostępną całodobowo pod nr tel.: +48 61 635 01 11,
- pocztę elektroniczną pod adresem: events@nextbike.pl,
- Aplikację Mobilną.
Informacje o funkcjonowaniu BOK zamieszczone są na Stronie internetowej: https://nextbike.pl/
- Blokada O-lock – środek zabezpieczenia Roweru w postaci zintegrowanej z ramą klamry „O”, bez którego zamknięcia niemożliwe jest zakończenie Wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczenia Roweru w chwili użycia funkcji Postój. Blokada O-lock zamontowana jest na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta. Blokada stanowi wyposażenie każdego Roweru.
- Bon promocyjny/Bonus/Voucher – oferowany przez Operatora Bon, który umożliwia zasilenie Konta Klienta. Kwota Bonu oraz jej przeznaczenie ustalane są przez Operatora i jest ona bezzwrotna. Środki z Bonów wykorzystywane są w pierwszej kolejności, przed środkami wpłaconymi przez Klienta. W celu weryfikacji okresu ważności Bonu zalecany jest kontakt z BOK. Po tym terminie niewykorzystane środki z Bonu zostaną usunięte z Konta Klienta. W przypadku Wypożyczenia na Konto Klienta kilku Rowerów jednocześnie Voucher będzie rozliczany jedynie na pierwszy z wypożyczonych Rowerów.
- Cennik i Tabela Opłat Dodatkowych – cennik usług i opłat w systemie Nextbike Events będący integralną częścią Umowy. Cennik i Tabela Opłat Dodatkowych stanowią Załącznik nr 1, który jest dostępny na Stronie internetowej oraz w Aplikacji Mobilnej. Cennik i Tabela Opłat Dodatkowych są dostępne na stronie: https://nextbike.pl/nextbike-events-tc/.
- Czas Wypożyczenia – czas liczony od momentu Wypożyczenia (odblokowania) Roweru, aż do momentu Zwrotu Roweru poprzez zamknięcie Blokady O-lock. Przy czym zakłada się, że Postój wliczany jest do czasu Wypożyczenia.
- GPS – urządzenie zamontowane na Rowerze, służące do monitorowania pozycji Roweru oraz jego lokalizacji.
- Identyfikator Klienta – indywidualny numer nadany Klientowi, odpowiadający numerowi telefonu komórkowego podanego podczas rejestracji. Szczegóły dotyczące rejestracji oraz identyfikatorów Klienta zostały opisane w Rozdziale VI. Rejestracja.
- Klient/Użytkownik – osoba fizyczna, uczestnik Systemu Nextbike Events, który zaakceptował Regulamin i dokonał rejestracji w Nextbike Events, przez co zawarł Umowę z Operatorem.
- Konto Klienta/Konto – osobiste Konto Klienta utworzone w trakcie rejestracji, na potrzeby korzystania z Nextbike Events, a także pobierania opłat zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu.
- Minimalny stan Konta – minimalne saldo na Koncie, jakie powinien posiadać Klient, by być uprawnionym do Wypożyczenia Roweru.
- Nieautoryzowany przejazd – korzystanie z Roweru Nextbike Events bez zarejestrowanego na Koncie Klienta Wypożyczenia Roweru.
- Operator – firma Nextbike Polska S.A. realizująca usługę obsługi Nextbike Events, z siedzibą ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem Nextbike Events KRS 0000646950, REGON 021336152, NIP 8951981007.
- Polityka prywatności – odrębny od Regulaminu dokument Operatora określający warunki przetwarzania przez Operatora danych osobowych Klienta. Polityka prywatności dostępna jest pod adresem https://nextbike.pl/nextbike-events-tc/.
- Postępowanie wyjaśniające – czynności prawne i faktyczne podejmowane przez Operatora, służące ustaleniu okoliczności i zdarzeń powstałych w związku z użytkowaniem Rowerów, w szczególności związanych z naruszeniem Regulaminu, wypadkami i kolizjami lub uszkodzeniem mienia Operatora.
- Postój – funkcja pozwalająca na zaparkowanie Roweru bez jego Zwrotu. Postój dostępny jest z poziomu Aplikacji Mobilnej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin opisujący zasady i warunki korzystania z systemu Nextbike Events, w szczególności zakres praw i obowiązków oraz odpowiedzialność osób korzystających z możliwości Wypożyczania Rowerów w Nextbike Events.
- Rower standardowy – podstawowy typ Roweru udostępniany w Systemie Nextbike Events przez Operatora. Rower przeznaczony jest do użytku przez jedną osobę, która ukończyła 13 lat i mieści się w zakresie od 150 do 195 cm wzrostu. Rower ma koła z obręczami o wymiarach 26 cali, jego udźwig wynosi do 120 kg samego kierującego. Wyposażony jest w koszyk o pojemności 15 kg.
- Serwis Nextbike Events – wykonywane przez Operatora czynności związane z eksploatacją, naprawami i konserwacją Systemu Nextbike Events.
- Stacja Nextbike Events – miejsce Wypożyczenia oraz Zwrotu Rowerów przez Klientów, oznakowane symbolem Nextbike Events. Rowery są parkowane (zwracane) za pomocą Blokady O-lock. Informacje o lokalizacji Stacji Nextbike Events znajdują się na Stronie internetowej oraz w Aplikacji Mobilnej.
- Strefa użytkowania – obszar miejscowości, którego dokładny zakres jest określony w Aplikacji Mobilnej. Strefa Użytkowania może się zmieniać i aktualna wersja jest zawsze dostępna w Aplikacji Mobilnej.
- Strona internetowa – uruchomiona przez Operatora strona https://nextbike.pl/ zawierająca niezbędne dane do rozpoczęcia i dalszego korzystania z Nextbike Events.
- System Nextbike Events/ System– uruchomiony przez Operatora system wypożyczalni Rowerów obejmujących w szczególności Rowery, infrastrukturę techniczną, oprogramowanie i urządzenia umożliwiające Wypożyczanie Rowerów, Postój oraz Zwrot Roweru.
- Umowa – Umowa Klienta z Operatorem, ustalająca wzajemne prawa i obowiązki określone w niniejszym Regulaminie. Uznaje się, że Umowa o treści obejmującej postanowienia Regulaminu zostaje automatycznie zawarta w momencie rejestracji Klienta w Nextbike Events i pod warunkiem złożenia przez Klienta oświadczenia o akceptacji Regulaminu. Administratorem Danych Osobowych jest Nextbike Polska S.A.
- Wypożyczenie Roweru/Wypożyczenie – odblokowanie Roweru, przy pomocy Identyfikatora Klienta lub w inny sposób opisany w Rozdziale VII pkt. 2, w celu odbycia podróży. Proces Wypożyczenia określa szczegółowo Rozdział VII. Regulaminu.
- Zwrot Roweru/Zwrot – oddanie Roweru do Stacji Nextbike Events poprzez zamknięcie Blokady O-lock. Proces Zwrotu określa Rozdział X. Regulaminu. Użycie funkcji Postoju nie jest rozumiane jako Zwrot Roweru.
- Zasady ogólne korzystania z Systemu Nextbike Events.
- Warunkiem korzystania z Systemu Nextbike Events jest podanie przez Klienta: wymaganych przy rejestracji danych osobowych, akceptacja warunków określonych w niniejszym Regulaminie, podpięcie karty kredytowej/debetowej do Konta, kliknięcie w link aktywacyjny. Warunkiem korzystania z Nextbike Events jest ponadto utrzymanie Minimalnego stanu Konta w momencie każdego wypożyczenia w wysokości co najmniej 0 zł (słownie: zero złotych).
- Osoby, które ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18. roku życia (zwane dalej małoletnimi) mogą korzystać z Nextbike Events, za zgodą swojego rodzica lub opiekuna prawnego. Rodzic lub opiekun prawny ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnych szkód, powstałych w szczególności w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy oraz zobowiązuje się do pokrywania bieżących zobowiązań określonych w Załączniku nr 1. Wymagane jest, aby zgoda przynajmniej jednego rodzica lub opiekuna prawnego na korzystanie z Konta przez osobę małoletnią została wysłana do Operatora:
- w formie pisma drogą elektroniczną na adres events@nextbike.pl,
- listem poleconym na adres Operatora,
- złożona osobiście w siedzibie Operatora,
Zgoda powinna zawierać:
- numer telefonu małoletniego, na który zarejestrowane jest Konto,
- imię i nazwisko rodzica lub opiekuna prawnego,
- zgodę na korzystanie z Nextbike Events przez małoletniego,
- imię i nazwisko małoletniego,
- datę urodzenia małoletniego,
- odręczny podpis lub kwalifikowany podpis elektroniczny rodzica/opiekuna prawnego (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale III pkt. 2.a),
- datę i miejsce wydania zgody.
Wzór zgody dostępny jest na stronie (https://nextbike.pl/app/uploads/2022/03/Oswiadczenie-rodzicow-opiekunow.docx).
- Klient może wypożyczyć jednocześnie do 4 Rowerów.
- Korzystanie z Wypożyczonego Roweru dozwolone jest w Strefie użytkowania.
- Korzystanie z Rowerów Systemu Nextbike Events może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych pod rygorem naliczenia opłaty dodatkowej zgodnie z Załącznikiem nr 1.
- Strony Umowy zobowiązane są wzajemnie do powiadamiania się o każdej zmianie adresów lub innych danych identyfikujących strony, podanych podczas rejestracji w Systemie.
- Odpowiedzialność i zobowiązanie.
- Operator realizuje usługi związane z obsługą Systemu Nextbike Events i ponosi odpowiedzialność za jego należyte funkcjonowanie.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody bezpośrednie ani następcze oraz utracone korzyści powstałe w wyniku nienależytego wykonania Umowy przez Klienta, ani za inne szkody, za które odpowiedzialny jest Użytkownik. Powyższy zapis nie uchybia, w zakresie umowy z klientem art. 473 Kodeksu Cywilnego.
- Klient zobowiązuje się przestrzegać warunków Regulaminu, w szczególności dokonać umówionej opłaty oraz używać Roweru zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
- Klient jest odpowiedzialny za użytkowanie Roweru zgodnie z jego przeznaczeniem i warunkami Regulaminu oraz przepisami prawa. W przypadku nieprzestrzegania warunków zapisanych w Regulaminie Operator ma prawo do zablokowania Konta Klienta. Szczegółowe warunki Blokady Konta zostały opisane w Rozdziale XII. niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik jest zobowiązany chronić dane logowania przed uzyskaniem ich przez osoby trzecie i może zostać obciążony kosztami korzystania z usługi przez osoby, które uzyskały jego dane logowania z jego winy.
- Klient odpowiada za wszelkie szkody i zniszczenia wynikające z niestosowania się do Regulaminu. Klient może zostać obciążony kosztami naprawy tak powstałych szkód, w tym kosztem odtworzenia Roweru określonym w Załączniku nr 1 Cennik i Tabela Opłat dodatkowych w Systemie Nextbike Events. Za wykonanie niezbędnych napraw Operator wystawi Klientowi rachunek lub fakturę VAT.
- Klient ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność oraz zobowiązuje się do pokrycia wszelkich mandatów, opłat itp., nałożonych na Klienta w trakcie korzystania z Roweru i powstałych z jego winy.
- Rower jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Nie wolno używać Rowerów Nextbike Events w celu wycieczek górskich, skoków, sztuczek kaskaderskich, nie wolno ścigać się oraz wykorzystywać roweru dla ciągnięcia lub pchania czegokolwiek. Wożenie bagażu dozwolone jest tylko w przeznaczonym do tego bagażniku, nie wolno niczego wieszać na ramie lub innych elementach roweru. Zabronione są przejazdy na jednym rowerze w liczbie osób większej niż jedna.
- Zabronione jest korzystanie z Rowerów Nextbike Events przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii; silnych leków przeciwalergicznych, innych leków, które z definicji zabraniają lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami.
- Zabrania się przewozu Rowerów Nextbike Events samochodami i innymi środkami transportu należącymi do osób prywatnych pod rygorem naliczenia opłaty zgodnie z Załącznikiem nr 1. Zakaz nie dotyczy transportu publicznego o ile regulamin przewozu dopuszcza taką możliwość.
- Zabrania się używania zabezpieczeń niebędących elementem Systemu Nextbike Events w celu unieruchomienia Roweru. Operator zastrzega sobie prawo do usunięcia niewłaściwych zabezpieczeń, zastosowanych przez Klienta. Wszelkie koszty przywrócenia Roweru do stanu umożliwiającego realizację Wypożyczeń ponosi Klient.
- Klient jest odpowiedzialny za Rower od momentu Wypożyczenia do momentu Zwrotu.
- W przypadku braku zwrotu Roweru z jakiegokolwiek powodu, w tym również w przypadku jego kradzieży lub zagubienia, Klient zostanie obciążony równowartością Roweru, zgodnie z Załącznikiem nr 1, za każdy utracony Rower.
- Klient zobowiązuje się zwrócić Rower w takim samym stanie jak w momencie Wypożyczenia. W szczególności Klient zobowiązany jest podjąć działania celem zapobieżenia zabrudzeniu i uszkodzeniom, poza standardowym użytkowaniem oraz kradzieży wypożyczonego Roweru.
- W przypadku kradzieży Roweru dokonanej podczas Wypożyczenia Klient ma obowiązek powiadomić o tym BOK Nextbike Events niezwłocznie po zauważeniu zdarzenia.
- W przypadku niepoprawnego Zwrotu Roweru z winy Klienta, Klient ponosi koszty jego dalszego Wypożyczenia oraz odpowiada za ewentualną kradzież i zniszczenia. W przypadku trudności
ze Zwrotem Roweru Klient ma obowiązek skontaktować się z BOK Nextbike Events.
- Płatności.
- Opłaty w Nextbike Events naliczane są wg stawek podanych w Załączniku nr 1 Cenniku i Tabeli Opłat Dodatkowych, dostępnych na Stronie internetowej, w Aplikacji Mobilnej Nextbike Events oraz w BOK. Podstawą wyliczenia opłaty za korzystanie z Roweru jest Czas Wypożyczenia.
- Płatność za usługi i produkty oferowane w ramach Nextbike Events może być dokonywana przy użyciu kart płatniczych.
- Informacje dotyczące kart płatniczych przetwarzane są przez zewnętrznego usługodawcę i nie są przechowywane ani dostępne dla Operatora.
- Wszelkie płatności przekazywane są na rachunek Operatora.
- Klient zobowiązuje się do zapewnienia, że jego karta kredytowa lub debetowa posiada wystarczające środki na pokrycie kosztów korzystania z usługi oraz pozostaje ważna w momencie użytkowania Systemu Nextbike Events.
- Na życzenie Klienta Operator dostarczy Klientowi fakturę VAT. W tym celu Klient skontaktuje się z Operatorem drogą elektroniczną na adres e-mail Operatora, celem wskazania danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
- W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, a pobranie należności z karty kredytowej lub debetowej nie powiedzie się z przyczyn niezależnych od Operatora, Klient ma obowiązek doładować swoje Konto co najmniej do salda równego 10 zł w terminie 7 dni roboczych. W przypadku nieuregulowania należności, Operator zastrzega sobie prawo do podjęcia odpowiednich kroków prawnych przeciwko Klientowi mających na celu uzyskanie zapłaty z tytułu wykonanej Umowy, co skutkuje zablokowaniem Konta do czasu wpłacenia należności. Operator ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie od zaległych kwot od dnia wymagalności do dnia faktycznego dokonania płatności w pełnej wysokości.
- W razie zalegania Klienta z należnościami na rzecz Operatora Operator usług zastrzega sobie prawo do przekazania informacji o zaległościach do podmiotów wskazanych stosownymi przepisami prawa. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Operator Nextbike Events ma prawo do przeniesienia przysługujących mu wymagalnych należności w stosunku do Klienta, wynikających z Umowy, na osoby trzecie, co uprawniać będzie te osoby trzecie do dochodzenia od Klienta przedmiotowych należności. Operator Nextbike Events zastrzega sobie prawo do powierzenia firmie windykacyjnej dochodzenia należności od Klienta.
- Zwrot opłat uiszczonych na poczet Wypożyczeń może być dokonany po rozwiązaniu Umowy.
W trakcie trwania Umowy z Operatorem Nextbike Events opłaty na poczet Wypożyczeń nie podlegają zwrotowi. - Kwota Bonu promocyjnego, która zasiliła Konto Klienta, nie podlega zwrotowi. Wykorzystywana jest przed środkami wpłaconymi przez Klienta.
- Rejestracja.
- Koniecznym warunkiem korzystania z Systemu Nextbike Events jest uprzednia rejestracja Klienta w Systemie oraz podpięcie karty kredytowej lub debetowej.
- Rejestrację można zrealizować poprzez Aplikację Mobilną.
- Podczas procesu rejestracji zgodnie z Rozdziałem VI pkt. 2.a, 2.b i 2.c wymagane jest podanie następujących danych osobowych:
-
- numeru telefonu komórkowego,
- imienia i nazwiska,
- adresu kontaktowego, tj. miasta, ulicy wraz z nr domu i mieszkania, kodu pocztowego, kraju,
- adresu e-mail,
- numeru PESEL.
Klient musi zaznaczyć, że przeczytał i akceptuje Regulamin Systemu Nextbike Events oraz zapoznał się z Polityką prywatności Operatora.
- Po podaniu danych osobowych Klient otrzymuje wygenerowany automatycznie PIN, który wraz z numerem telefonu służy do logowania się do Konta Klienta. Dane do logowania wysyłane są SMS-em pod wskazany numer telefonu.
- Dla ukończenia procesu rejestracji na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link weryfikacyjny w celu potwierdzenia danych. Konto Klienta pozostanie nieaktywne do momentu weryfikacji danych. Kliknięcie linku spowoduje aktywację konta, od tego momentu będzie możliwe Wypożyczenie Roweru. Link weryfikacyjny jest ważny przez 24 godziny od chwili otrzymania wiadomości e-mail. Po upływie tego terminu, ponowna weryfikacja danych będzie możliwa jedynie po wygenerowaniu nowego linku przez Aplikację Mobilną.
- Konto Klienta zyskuje status aktywnego po spełnieniu wszystkich poniższych warunków:
- na Koncie Klienta są podane wszystkie wymagane przy rejestracji dane,
- Klient kliknął link weryfikacyjny,
- Klient podpiął kartę kredytową lub debetową,
- utrzymany jest stan minimalny Konta,
- w przypadku osób małoletnich po dostarczeniu zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
- Konta Klientów zawierające niepoprawne dane osobowe i bez dokonanej wpłaty, mogą być automatycznie usuwane z bazy Nextbike Events.
- Wypożyczenie.
- Wypożyczenie Roweru jest możliwe po spełnieniu wymagań określonych w Rozdziale VI pkt. 6.
- Rower Nextbike Events można wypożyczyć poprzez:
- Aplikację Mobilną,
- kontakt z BOK Nextbike Events.
- Wypożyczenie Roweru możliwe jest na dowolnej Stacji Nextbike Events lub spoza Stacji Nextbike Events.
- Obowiązkiem Klienta jest upewnienie się, przed jazdą, że Rower jest zdatny do użytku,
w szczególności czy opony Roweru są napompowane, hamulce sprawne oraz czy działa oświetlenie. - W przypadku stwierdzenia podczas wypożyczenia Roweru jakiejkolwiek usterki Roweru Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia problemu do BOK Nextbike Events lub przez Aplikację Mobilną i o ile to możliwe odstawienia Roweru do najbliższej Stacji Nextbike Events.
- W przypadku, gdy podczas wypożyczenia Roweru dojdzie do wypadku lub kolizji, Klient zobowiązuje się spisać oświadczenie lub wezwać na miejsce zdarzenia Policję. Ponadto w przypadku wystąpienia powyższego zdarzenia, Klient zobligowany jest poinformować o powyższym BOK Nextbike Events w terminie maksymalnie 24 godzin od momentu wystąpienia zdarzenia.
- Wypożyczony Rower może być używany w Strefie użytkowania. W trakcie trwania wypożyczenia Użytkownik może wyjechać poza Strefę użytkowania, jednak zobowiązany jest powrócić przed zakończeniem Wypożyczenia i zwrócić go na Stacji Nextbike Events, w przeciwnym razie Użytkownik obciążany jest opłatą zgodnie z Załącznikiem nr 1.
- Czas Wypożyczenia.
- Czas Wypożyczenia Roweru rozpoczyna się w momencie odblokowania Roweru zgodnie z Rozdziałem VII pkt. 2 Regulaminu. Kończy się w momencie Zwrotu Roweru zgodnie z Rozdziałem X pkt. 1, 2 Regulaminu.
- Klient ma obowiązek zwrócić rower, nie przekraczając maksymalnego Czasu Wypożyczenia tj. 12. godzin. Przekroczenie maksymalnego Czasu Wypożyczenia powoduje naliczenie opłat zgodnie z Załącznikiem nr 1.
- Postój.
- Operator, poprzez funkcję Postój, dopuszcza możliwość zaparkowania Roweru podczas trwającego Wypożyczenia. Użycie funkcji Postój nie jest równoznaczne ze Zwrotem Roweru.
- Funkcja Postój dostępna jest wyłącznie w Aplikacji Mobilnej. Po jej wybraniu należy ręcznie zamknąć Blokadę O-lock.
- Czas trwania Postoju zaliczany jest do Czasu Wypożyczenia.
- Zwrot.
- Zwrot Roweru możliwy jest na Stacji Nextbike Events.
- Klient zwraca Rower na Stacji Nextbike Events poprzez zapięcie Blokady O-lock. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego. Zwrot roweru w miejscu innym niż Stacja Nextbike Events, wiąże się z naliczeniem opłaty dodatkowej zgodnie z Załącznikiem nr 1.
- W przypadku trudności ze Zwrotem Roweru Nextbike Events Klient ma obowiązek, stojąc przy Rowerze, niezwłocznie skontaktować się z BOK.
- Na Kliencie spoczywa obowiązek prawidłowego zwrotu i zabezpieczenia roweru. Niedopełnienie obowiązku może skutkować:
- naliczeniem opłat za użytkowanie Roweru zgodnie z cennikiem, a w przypadku wypożyczenia trwającego dłużej niż maksymalny Czas Wypożyczenia, naliczeniem opłaty dodatkowej zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,
- naliczeniem opłaty za utratę, kradzież lub zniszczenie Roweru zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,
- naliczeniem opłaty za Zwrot Roweru poza Stacją ŻRM, ale w Strefie użytkowania zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,
- naliczeniem opłaty za Zwrot Roweru w miejscu trudno dostępnym (przez miejsca trudno dostępne rozumie się np. zamknięte parkingi przy centrach handlowych, osiedla zamknięte, prywatne posesje oraz w innych miejscach trudno dostępnych np. gęste zarośla, kanały, wszelkie garaże i pomieszczenia zamknięte, dachy, itd), zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,
- naliczeniem opłaty za Zwrot Roweru poza Strefą użytkowania zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu.
Opłaty sumują się.
- Opłata, o której mowa w Rozdziale X pkt. 4.b, może zostać odpowiednio zmniejszona na wniosek Użytkownika, jeżeli Rower zostanie odnaleziony w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia jego utraty.
- Naprawy i awarie.
- Wszelkie awarie powinny być zgłaszane telefonicznie do BOK Nextbike Events lub w Aplikacji Mobilnej niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku każdej awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę Klient jest zobowiązany zatrzymać się i powiadomić telefonicznie BOK Nextbike Events oraz i o ile to możliwe odprowadzić Rower do najbliższej Stacji Nextbike Events.
- Zabronione jest samodzielne dokonywanie jakichkolwiek napraw, modyfikacji, wymiany części
w wypożyczonym Rowerze. Jedynym uprawnionym podmiotem do tych działań jest Serwis Nextbike Events. - Rekomendujemy, aby Klient miał możliwość nawiązania kontaktu z BOK Nextbike Events przez cały czas Wypożyczenia Roweru.
- Blokada Kont Użytkowników.
- Operator zastrzega sobie prawo do czasowego lub stałego zablokowania Konta Klienta, w Systemie Nextbike Events, w przypadku nieprzestrzegania warunków korzystania z Rowerów Nextbike Events zawartych w niniejszym Regulaminie.
- W szczególności Blokada Konta może nastąpić, gdy Klient:
- nie uzupełnił danych osobowych opisanych w Rozdziale VI. Regulaminu,
- wykorzystuje Rower niezgodnie z jego przeznaczeniem,
- pozostawia Rower niezabezpieczony w trakcie Wypożyczenia.
- Blokada Konta może nastąpić również w przypadku, gdy po Wypożyczeniu Roweru przez Klienta Rower zaginął.
- Stałe zablokowanie Konta Klienta uniemożliwia w przyszłości założenie kolejnego Konta oraz jest jednoznaczne z rozwiązaniem Umowy z Klientem z jego winy.
- Reklamacje.
- Reklamacją jest wyrażenie przez Klienta niezadowolenia z usługi lub przebiegu procesu związanego ze świadczoną usługą.
- Reklamacje powinny zawierać przynajmniej dane takie jak: imię, nazwisko, numer telefonu, pozwalające na identyfikację Klienta. W przypadku braku danych pozwalających na identyfikację Klienta Operator pozostawi reklamację bez rozpoznania.
- Wszystkie reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie Regulaminu Klient może składać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Rozdziale I pkt. 3,
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na Stronie internetowej,
- przez Aplikację Mobilną,
- telefonicznie,
- listem poleconym na adres pocztowy Operatora podany w Rozdziale I pkt. 3,
- osobiście w siedzibie Operatora.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Operator zwraca się z prośbą do Klienta składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Przed rozpatrzeniem reklamacji Operator może się również zwrócić do Klienta z prośbą o uzupełnienie we wskazanym terminie danych na Koncie, których podanie wymagane jest postanowieniami Regulaminu. W przypadku braku uzupełnienia danych, Operator pozostawi reklamację bez rozpoznania.
- Zalecany termin złożenia reklamacji to 7 dni od daty zdarzenia, będącego przyczyną reklamacji.
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Operatora.
- Operator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – w terminie do 30 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji termin do rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia do Operatora dokumentów uzupełniających lub dodatkowych wyjaśnień/informacji. W przypadku niemożności dotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji Operator poinformuje Klienta o opóźnieniu, wskazując przyczynę opóźnienia (okoliczności, które muszą zostać ustalone) i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny w sposób wskazany w reklamacji. Operator może wysłać odpowiedź na inny adres / adres e-mail wskazany do korespondencji przez Klienta składającego reklamację.
- Klient ma prawo odwołania się od decyzji wydanej przez Operatora. Odwołanie będzie rozpatrzone w terminie 14 dni od dnia jego wpłynięcia do BOK Nextbike Events. Odwołanie powinno zostać złożone w jeden z następujących sposobów:
- drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Rozdziale I pkt. 3,
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na Stronie internetowej,
- listem poleconym na adres pocztowy Operatora podany w Rozdziale I pkt. 3,
- osobiście w siedzibie Operatora.
- Klient może:
- skierować odwołanie od decyzji Operatora bezpośrednio do BOK Nextbike Events w terminie 14 dni od daty otrzymania odpowiedzi na reklamację,
- wystąpić z powództwem przeciwko Operatorowi do właściwego sądu powszechnego.
- Zakończenie Umowy.
- Odstąpienie od Umowy.
- Klient może odstąpić od Umowy zawartej z Operatorem – na podstawie przepisów prawa, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy do Operatora.
- Klient może odstąpić od Umowy poprzez:
- przesłanie do Operatora na adres e-mail podany w Rozdziale I pkt. 3 oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Wzór dokumentu znajduje się̨ pod linkiem (https://nextbike.pl/app/uploads/2022/03/Wzor-oswiadczenia-o-odstapieniu-od-umowy-Nextbike.docx).
- przesłanie do Operatora listem poleconym na adres pocztowy podany w Rozdziale I pkt. 3 pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. W tym celu Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy zawartego w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2024 poz. 1796), jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Umowa jest uważana za niezawartą. W razie odstąpienia od Umowy każda ze Stron ma obowiązek zwrócić drugiej wszystko, co otrzymała na mocy Umowy. Zwrot świadczeń następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Operatora oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Klient zgodził się na inne rozwiązanie. Inne rozwiązanie powinno być wskazane przez Klienta w składanym oświadczeniu.
- Jeżeli na żądanie Klienta wykonywanie usługi rozpocznie się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Użytkownik ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Zwrot pozostałych na koncie środków następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia przez Operatora oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Wypowiedzenie Umowy na wniosek Klienta.
- Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę. Wypowiedzenie Klient może złożyć w następujący sposób:
- drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Rozdziale I pkt. 3,
- drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na Stronie internetowej,
- listem poleconym na adres pocztowy Operatora podany w Rozdziale I pkt. 3,
- osobiście w siedzibie Operatora.
- Rozwiązanie Umowy następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty doręczenia wypowiedzenia Operatorowi. Skutkiem rozwiązania Umowy jest likwidacja przez Operatora Konta Klienta w Systemie Nextbike Events.
- Przed złożeniem wypowiedzenia, Klient zobowiązany jest do uzupełnienia środków na swoim Koncie Klienta do salda 0 zł. Wypowiedzenie Umowy w sytuacji, w której saldo na Koncie Klienta jest ujemne, pozostaje bez wpływu na prawo Operatora do dochodzenia kwoty równej nieuregulowanej przez Klienta należności za świadczone przez Operatora usługi.
- Jeżeli środki na Koncie Klienta przekraczają 0 zł w dniu rozwiązania Umowy, zostaną one zwrócone na rachunek bankowy wskazany przez Klienta we wniosku, chyba że w wypowiedzeniu Umowy Klient zgodził się na inne rozwiązanie. Inne rozwiązanie powinno być wskazane przez Klienta w składanym oświadczeniu. Zwrot środków nastąpi maksymalnie w terminie do 14 dni od daty rozwiązania Umowy. W przypadku, gdy zwrot środków będzie związany z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów po stronie Operatora w postaci kosztów przelewu, koszty te zostaną potrącone ze środków przysługujących Klientowi do zwrotu.
- Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę. Wypowiedzenie Klient może złożyć w następujący sposób:
- Operator może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7-dniowego (siedmiodniowego) terminu wypowiedzenia w przypadku wystąpienia ważnego powodu, którym może być w szczególności likwidacja Systemu Nextbike Events lub też zaprzestanie działania lub zmiana zakresu działania Systemu Nextbike Events.
- Wypowiedzenie Umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną przez Operatora następuje poprzez wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika lub złożenia oświadczenia Użytkownikowi w dowolny inny sposób.
- Postanowienia końcowe.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Wypożyczenie Roweru są równoznaczne z: oświadczeniem o stanie zdrowia umożliwiającym bezpieczne poruszanie się na Rowerze; umiejętnością jazdy na Rowerze; posiadaniem wymaganych przepisami prawa uprawnieniami oraz znajomością przepisów ruchu drogowego.
- Operator zastrzega sobie prawo rozwiązania Umowy za 14-dniowym okresem wypowiedzenia, gdy Klient narusza postanowienia niniejszego Regulaminu (np. niezwrócenie Roweru w wymaganym terminie), zaś Klientowi przysługują w stosunku do Operatora, roszczenia związane ze zwrotem środków z Konta Klienta, o ile wcześniej nie zostały wykorzystane przez Operatora na pokrycie wymagalnych zobowiązań obciążających Klienta.
- W przypadku usług o charakterze ciągłym (np. utrzymywanie konta) Regulamin może zostać zmieniony z ważnej przyczyny, za którą uznaje się:
- zmianę prawa lub jego interpretacji uzasadniającą potrzebę zmian w Regulaminie,
- zmianę w usłudze, w tym w zakresie lub sposobie jej świadczenia,
- wprowadzenie nowej usługi,
- zaprzestanie świadczenia usługi w całości lub części,
- względy ochrony prywatności, bezpieczeństwa i zapobiegania nadużyciom,
- usunięcie ewentualnych wątpliwości lub niejasności interpretacyjnych,
- zmianę danych wskazanych w Regulaminie, w tym Operatora.
Zmiany wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o zmianach Regulaminu poprzez publikację na stronie internetowej oraz przesłanie na adres e-mail Użytkownika. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, składając wypowiedzenie nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o zmianach Regulaminu.
- W przypadku usług o charakterze jednorazowym (np. jednorazowy przejazd) lub usług opłaconych z góry, w każdym przypadku obowiązuje wersja Regulaminu aktualna w momencie zamówienia usługi.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa w szczególności Kodeks Cywilny oraz ustawa Prawo o ruchu drogowym.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy wersją polską a obcojęzyczną wersją językową Regulaminu podstawą interpretacji będzie wersja polska Regulaminu.
Udostępnij informację o wydarzeniu